lørdag 10. mars 2018

Mere gull! - More gold!

Hei!

Nå som jeg har lært meg forgyllingsteknikken er jeg nesten hekta på forgylling. Når jeg skulle laget et nytt smykkesett i sølv. Endte det med å bli et smykkesett i sølv med 14 karat forgylling. Sammen med Agater i en lekker grønntone med blå undertoner som minner meg om Stillehavet der sjøen kommer innover en sandstrand. Ørepynten er blant annet laget i filigransteknikk (filigransteknikk blir bl.a. brukt i produksjonen av søljer). Hvor sølvtråder tvinnes og loddes sammen i et intrikat mønster. Ønsker du å lese mer om dette smykkesettet finner du smykkesettet her.



Ha en god helg!

Hilsen Lissie





























Hello!


Now that I hav learned the gold plating technique I am almost hooked og gold plating. When I was making a jewelry set in sterling silver it became a jewelry set in silver with 14 karat gold plating. Together with Agates in a gorgeous green-blue color that reminds me of the Pacific Ocean where the sea meets a sandy beach. The earrings are amount other teckniques made with filigree technique (a.o. known from the norwegian bunad søljer (brooches to norwgian folk costume). Where sterling silver wire are twined together and and set together in a intricate pattern. If you want to read more of this jewelry set you find it here.


Have a great weekend!

Best wishes from Lissie




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar. :D
Thank you for your comment. :D

Hvordan finne din armbåndstørrelse - How to find your bracelet size

 Hei! I dag tenkte jeg at det var på tide å skrive om hvordan man finner sin armbåndstørrelse. For jeg vet mange sliter med det. Problemet e...