søndag 25. februar 2018

Jeg fant gull! - I found gold!




Gull er lekkert! Inntil nå har jeg holdt meg til sølv eller ferdigkjøpte gulldeler. Jeg har alltid vært litt skeptisk til kjemikalier og elektrolyse. Men, nå har jeg alltså tatt spranget. Og jeg er hekta! Det føles utrolig å kunne ta for f.eks. et smykke i sølv og påføre et lag gull utenpå. Ved hjelp av maskering kan man og få gullet til å feste seg akkurat der man vil. F.eks. kun på en liten detalj. Mens det rundt fortsatt er kun sølv. Se bildene ovenfor og nedenfor. 

Så fra og med nå vil jeg kunne tilby det meste av mine smykker med gull på. Mange kunder har spurt meg tidligere og da har jeg måttet si at det kunne jeg ikke klare. Det er så herlig å lære nye ting! Har du lært noe nytt i det siste som du ønsker å fortelle om? Eller har du planer om å lære noe nytt?

Klem fra Lissie



Gold are gorgeous! Until now I have only made silver jewelry and used gold plated ready bought parts. I have always been a bit scared about chemicals and electorlysis. But now, I have dared.  And I am hooked! It feels amazing to take a.o. a necklace in sterling silver and add a layer of gold. With the help of masking I can get the gold to be axactly where I want. For example only on  a tiny detail. And let the rest be in only sterling silver. Se the pictures above and beneath.

Som from now on I will be able to offer most of my jewelry with gold. Many customers have asked me earlier if I could be able to make them gold jewelry. And then I have had to say no. It is so great to learn new stuff! Have you learned something new lately, that you want to tell me? Or do you have plans of learning something new?

Hugs from Lissie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar. :D
Thank you for your comment. :D

Hvordan finne din armbåndstørrelse - How to find your bracelet size

 Hei! I dag tenkte jeg at det var på tide å skrive om hvordan man finner sin armbåndstørrelse. For jeg vet mange sliter med det. Problemet e...