fredag 16. april 2010

Skikkelig antikk!


Nylig oppdagede sneglehus fra sjøsnegler i Algeria, Morocco, Israel og Sør-Afrika tyder på dette. Sneglehusene har hull som tydelig er laget med vilje. Og disse indikerer at menneskene allerede laget smykker for så tidlig som 75 000 år siden! Det nye funnet viser at menneskene laget smykker 35 000 år tidligere enn de hittil har trodd. Så "trangen" til å eie smykker og smykke seg ligger da nær sagt i genene

Kilder:
National Academy of Sciences of the USA
French National Centre for Scientific Research
Bilder: Wikipedia

1 kommentar:

  1. Ja det er viktig og ta seg godt ut :) og selv et sort dystert anntrekk,kan det bli verdns flotteste med et vakkert smykke ;)
    Det er det gøyeste med smykker synes jeg,og jeg har en overflod av smykker... som en smykke elsker jeg er :)
    Og jeg har sans for dine smykker,så jeg skal nok plukke meg ut et smykke eller to hos deg.
    Med tid og stunder,har flere store dager som bryllups gjest,og utstillingen min i vente.
    Som krever at en tar seg godt ut :)
    Ha en super helg :)
    Og vellkommen som følger av min blogg,ønsker deg hjertlig velkommen :)
    Klem fra meg til deg :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar. :D
Thank you for your comment. :D

Hvordan finne din armbåndstørrelse - How to find your bracelet size

 Hei! I dag tenkte jeg at det var på tide å skrive om hvordan man finner sin armbåndstørrelse. For jeg vet mange sliter med det. Problemet e...