mandag 17. april 2017

I'm blue baby


Blue Agat Necklace - Smykke 925 s. www.lissiedesign.no
Jeg elsker Agat. Jeg har masse Agat som har ligget hos meg altfor lenge. På tide å bruke noe av det. Og ikke bare har de som "skatter", som jeg sliter med å skille meg av med. Så smykket ovenfor (med patrolblå Agat og sterling sølv) og smykket nedenfor (med blå Agat, gule citriner og sterling sølv) er laget med noen av disse "skattene".

I love Agate. I have a lot's of Agate that has been lying in my studio way too long. It's time to use some of it. And not just keep them as treasures (even though I want to). The necklace above (with patrol blue Agate and sterling silver) and the necklace below (with blue Agate, yellow Citrines and sterling sivler) are made with some of these "treasures".


Agate Luxury Necklace - Smykke 925 s. www.lissiedesign.nocitrin
Men, jeg har masse mer! Her er et utvalg av det jeg har liggende. Jeg vurderer å lage noen kortere statementsmykker. Men, må tenke litt på det. Hva synes du? Og hvilken av Agatene liker du best?

I have plenty more! Here are some of the Agate I have. I considering making som shorter statement necklaces. What do you think about that? And which one of the Agates do you like best?





Fakta om Agat: Agat er en halvedelsten som dannes i gassbobler i vulkaner. Agat finnes i mange varianter som Kalsedon, Onyx og Sardonyx for å nevne noen. Agaten blir ofte kuttet opp i skiver og polert som de som er vist ovenfor. Men de blir og fasettslipte som vanlige smykkestener.

Facts abut Agate: Agate are a semi precious stone that are made in gass bobles in the vulcano. Agate are found in many variasions as Calsedon, Onyx and Sardonyx to mention some of them. The Agate are often cutted into thin slices and polished as the ones shown above. But they also  facetted as normal gemstones.

Lissie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar. :D
Thank you for your comment. :D

Hvordan finne din armbåndstørrelse - How to find your bracelet size

 Hei! I dag tenkte jeg at det var på tide å skrive om hvordan man finner sin armbåndstørrelse. For jeg vet mange sliter med det. Problemet e...